Live programma

‘Zet Jezelf In De Markt Als Expert’

Live 5-daagse training in Kruishoutem

Laat de wereld weten hoe goed je bent
en trek de klanten aan die jij het liefste wilt

 

Leer magnetische marketingteksten maken om jezelf online zichtbaar te maken
– voor drukbezette ondernemers die nu vooral hun nieuwe klanten ‘via via’ krijgen

 

Je lééft voor je vak. En voor je klanten. Je weet wel dat je ‘iets’ moet doen met je website en met Facebook. Maar hoe? En wanneer? Je hebt nu al tijd te kort.

De meeste KMO-ondernemers vinden het moeilijk om zichzelf te promoten. Praten met klanten is geen probleem. En ook op netwerkbijeenkomsten staan ze hun mannetje. Maar online is het windstil. Wie hun website of sociale media bezoekt heeft er het raden naar welke straffe resultaten de ondernemer in kwestie behaalt voor zijn klanten.

Ik had hetzelfde probleem.
Als een doorwinterde copywriter met een stevige journalistieke achtergrond en een masterdiploma in de communicatiewetenschappen weet ik wat je het best zegt en hoe je interesse krijgt. Ik schreef aantrekkelijke teksten voor bedrijven en liet hun business groeien door met de juiste woorden hun ideale klant te verleiden.
Maar mijn eigen ideale klant – de ambitieuze ondernemer zoals jij – kon me niet vinden. Want ik was helemaal niet zichtbaar. De reden: is was vies van marketing. Ik dacht: “Ik ga zeker niet pusherig doen en mensen forceren om met me samen te werken”.

En toen begon ik mijn schrijftips te delen. Op Facebook. Op LinkedIn. Op mijn website.
Opeens zagen mensen me als de expert in teksten die geld opleveren. Dat doe ik al sinds 2003 en toch het is pas sinds ik gul ben met schrijftips dat KMO-zaakvoerders en coaches me opmerkten. En ze vroegen me nog meer tips. Doordat ik online aanwezig was werd ik zichtbaar, kreeg ik reacties én nieuwe klanten. Van overal.

“Jaja, jij hebt makkelijk praten”, denk je misschien.
Je weet wel dat je online aanwezig moet zijn. Dat heb je gehoord tijdens een ondernemersbijeenkomst. Of misschien heeft je businesscoach daar wel al op gehamerd. Je wéét het. Je komt er alleen niet toe. Te druk.

Het kost je veel tijd om te bedenken waarover je nu weer eens een bericht zou kunnen plaatsen op Facebook. En die nieuwsbrief zou je ook nog eens moeten opstellen. En iets doen aan je website. Want daar komt zo weinig reactie op. Maar ja, je zucht: “Ik ben geen goede schrijver” en: “Ik heb geen inspiratie” en: “Mijn hoofd staat er nu niet naar”.

Goed nieuws: speciaal voor drukbezette ondernemers zoals jij is er nu vijfdaage live training ‘Zet Jezelf In De Markt Als Expert’

Ervoor zorgen dat je gezien wordt als de expert in je niche vraagt veel tijd. Toch als je mensen één voor één moet overtuigen of als je rekent op mond-aan-mondreclame.

Ja, mond-aan-mondreclame is krachtig.
Maar elke ondernemer heeft concurrenten. Als die anderen – vooral nieuwkomers – online luid en veel kraaien hoe goed ze wel zijn, wordt het lastig. Het is heel frustrerend om te zien hoe concurrenten wél (goedbetalende) klanten aantrekken, zeker als je weet dat jij beter bent. “Als die klanten wisten hoe goed ik was, dan zouden ze wel naar mij komen”, toch?

Als je eerlijk bent weet je dat alleen vertrouwen op aan mond-aan-mondreclame niet genoeg is.

Geef toe: als je zelf op zoek bent naar de antwoord op een vraag dan ga je toch ook eerst googelen? Dus dan zoek je toch ook online naar iets of iemand om je te helpen?
Waarom zou dat voor jou klant anders zijn?

Daarom moet je online zichtbaar zijn. Van je laten horen. Omdat je dan veel meer mensen kan helpen met dat waar je heel goed in bent als ondernemer.

Dat weet je wel.

Misschien voel je je overweldigd door alles ‘wat je online zou moeten doen’. Of onzeker.
Je bent ten slotte geen marketeer. En op school haalden je opstellen ook nooit de hoogste punten.
Je bent niet alleen.

Speciaal voor ondernemers zoals jij heb ik mijn beste tips, kennis en ervaring gebundeld in vijf live dagen: op 4 maart, 11 maart, 18 maart, 25 maart en 1 april in Kruishoutem.

>>> Of mail naar info@deschrijfcoach.be om alle praktische info te krijgen.

Vijf dagen waarin we er samen voor zorgen dat jij niet langer het best bewaarde geheim van internet bent

Op dag 1 staan je expertise en je onderscheidend vermogen centraal. We bekijken waar je nu staat, waar je goed in bent en hoe je dat het beste vertaalt op je homepagina en je over mij-pagina.

Op dag 2 zorgen we ervoor dat je de bezoekers van je website prikkelt en dat ze je beter leren kennen. We bedenken een geknipte digitale weggever voor je website en gaan aan de slag met de opvolgmails.

Op dag 3 steken we de handen uit de mouwen en maken we een sterke verkooppagina. We staan stil bij de zeven onderdelen die zeker niet mogen ontbreken op je verkooppagina.

Op dag 4 leer je bloggen als een pro. Zakelijke blogartikelen schrijven is een manier om je website dynamisch te houden en het is bij uitstek de kans om een dialoog aan te gaan met volgers, fans en klanten. Met mijn achtergrond als journalist weet ik welke verhalen aanslaan en welke niet.

Op dag 5 kijken we naar je zakelijke Facebook-pagina: welke berichten plaats je? Waarom slaat een bericht wél of juist niet aan? En vooral: hoe kan je het beter doen? Een heel praktische Facebook-doedag waarop je heel veel input krijgt.

Kortom: in dit (offline) programma gaan we heel praktisch aan de slag met je marketing zodat je je als expert in de markt zet.
Je hoeft het niet alleen te doen. We doen het samen. Ik help je en je krijgt ook de inzichten van een klein groepje ondernemers die ook werk willen maken van hun zichtbaarheid en hun expertise om zo meer goedbetalende klanten aan te trekken.

Er zijn al enkele ondernemers met wie ik dit programma 1 op 1 heb getest en die heel enthousiast zijn.

Ook de tientallen ondernemers die al een editie volgden van de Facebook Doedag of de blogworkshop waren enthousiast.

Nu krijg je het neusje van de zalm. Je krijgt niet één onderdeeltje maar krijgt het hele pakket. De volledige basis voor een magnetische marketingboodschap en een sterke online zichtbaarheid.

De vijf ‘Zet Jezelf In De Markt Als Expert’- trainingsdagen zijn praktisch en resultaatgericht:

Deze zaken behandelen we in de training:
– Jouw unieke factor waardoor je je onderscheidt van je concurrenten
– Hoe je dat onderscheidend vermogen het beste laat uitkomen op je website zonder pusherig over te komen.
– Wat er op je over mij-pagina moet staan en waarom
– Waarom artikels schrijven een perfecte manier is om jezelf te promoten als je eerder timide of bescheiden bent. Of beide.
– Hoe je een blogkalender gebruikt en hoe je die succesvol implementeert
– Hoe lang je blogartikel moet zijn
– Hoeveel uren je nodig hebt voor je marketing (en het is niet het aantal waaraan jij denkt)
– Waarom je precies moet weten wie je lezer is en hoe je daar achter komt
– Hoe je authentiek kunt schrijven
– Waarom je juist niet ‘verkoperig’ moet schrijven
– Waarom een weggever een must is en hoe je die zelf kunt inzetten
– Welke structuur je kan gebruiken in je artikel om je lezer tot de laatste letter te laten doorlezen
– Waarom onderschriften en tussentitels zo belangrijk zijn en waar je die gebruikt
– Hoe je onderwerpen vindt om over te schrijven
– Waar je het best je blogartikels plaatst
– Waarover je moet schrijven als je in een competitieve sector aan de slag bent
– Waarom het belangrijk is om te beginnen met bloggen zelfs als niemand in je niche het doet
– Hoeveel keer je een nieuwe blog, Facebookberichten en nieuwsbrieven moet produceren
– Waarom het goed is om te lijken op een cactus en je lezer pijn te doen
– Welke bewezen techniek journalisten van populaire magazines gebruiken om ervoor zorgen dat je alles leest van A tot Z en hoe jij die techniek kunt gebruiken om pakkende blogs te schrijven die je lezer afhouden van de taak waarmee hij bezig was.
– Waarom bullets belangrijk zijn en hoe je er je geheime wapen van kunt maken
– Hoe je inspiratie vindt voor de volgende weken (en zelfs maanden) in enkele minuten
– Wat je kan doen als je een drukke werkweek hebt
– Hoe batchen je veel tijd kan besparen
– Waarom het belangrijk is om aantrekkelijke foto’s en illustraties te vinden en waar je die vindt – gratis
– Wat een C2A is en waarom het belangrijk is om er één te hebben in je artikels
– Waar je verhalen vindt en hoe je ze weeft in je artikels om meer volgers en klanten te krijgen
– Wat je kan schrijven zodat je lezers meer geneigd zijn om een reactie achter te laten op je blogartikel
– Hoe je tijd bespaart als je blogt én een nieuwsbrief hebt
– Waarom het een slecht idee is om je nieuwsbrief een nieuwsbrief te noemen en wat je dan beter wel kunt zeggen
– Waarom en hoe je getuigenissen van klanten kunt inzetten om nog aantrekkelijker te worden
– Waarom je met woorden het resultaat moet schilderen en hoe je dat doet
– Hoe je start met bloggen zelfs als je website ‘under construction’ is
– Waarom je een klein notablokje en een pen nodig hebt
– Waarom het een slecht idee is om naar je concurrent te kijken om inspiratie te krijgen en wat je dan wel beter doet
– Waarom je de koopknoppen van je lezer moet kennen om een succesvolle blogger te worden
– Waarom de bekende auteurstechniek ‘free writing’ je helpt om een betere schrijver te worden. Snel.
– Waarom je vooral moet schrijven wat je weet en wanneer je moet schrijven over je product, dienst of training
– Waarom je uitroeptekens moet vermijden en wat je dan beter wel doet
– Waarom de ‘content batching’-techniek zo sterk is en hoe jij er vele uren mee kunt uitsparen
– Waarom je altijd moet reageren op commentaren. Ja, ook op de kinderachtige.
– Wat ‘clickbaiting’ is en waarom het een slechte manier is om iets te verwoorden
– Hoe lang je titel moet zijn
– Hoe de cactusmethode je helpt om lezers enthousiast te maken vanaf het moment dat je je tekst de wereld in stuurt
– Waarom passieve zinsconstructies de lezer vertragen en wat het alternatief is
– Wanneer de beste tijd is om iets van je te laten horen
– Hoe je originele invalshoeken vindt voor je blogartikels en berichten op Facebook zelfs als je in een sterk competitieve markt actief bent
– Hoe je mensen aanmoedigt om te reageren op wat je schrijft
– Waarom je geen ‘hard seller’ moet zijn om aan straffe marketing te doen
– Hoe lang je blog moet zijn
– Hoe je ervoor zorgt dat je lezer niet wegklikt
– Hoe je je zakelijke blogartikelen scanbaar maakt en wat je kan doen om je lezer alles van je te laten lezen. Tot het laatste punt.

Live praktische workshop met Katleen Van Landschoot

Er zijn veel workshops, trainingen en lezingen. Dit is geen theoretisch content management seminarie vol concepten en hand-outs die daarna stof liggen te vergaren in je schuif. Andere content goeroes geven je veel online tips en voorbeelden van sectoren die niet lijken op die van jou.

In deze training gaan we samen aan de slag met de teksten voor jouw bedrijf zodat je meteen resultaat ziet.

Ik ga verder dan inzichten geven. Want het is niet omdat je iets weet dat je het ook echt doet. Dat begrijp ik. Om marketing- en copywritingtechnieken goed te implementeren heb je hulp nodig. Hulp van iemand die het je al heeft voorgedaan. Iemand die van marketing en copywriting zijn expertise heeft gemaakt.

Ik heb van (content)marketing mijn vak gemaakt. Ik ben expert in teksten die geld opleveren.

In deze vijfdaagse training krijg je bewezen schrijftips van een copywriter en journalist met 22 jaar ervaring. Van mij dus. Ik heb de job geleerd op het veld. Ik heb duizenden artikels geschreven voor een brede waaier magazines en ondernemingen. Ik weet welke woorden werken en welke niet.

De meeste ondernemers hebben geen idee waarover ze kunnen schrijven. Dus beginnen ze nooit met online marketing – hoewel ze beseffen dat het een heel effectieve manier is om nieuwe klanten aan te trekken.
Deelnemers aan mijn vorige workshops zeggen dat ik een echte ideeënmachine ben. Ik geloof hen. In 1998 heb ik de ‘Prijs voor Inzet en Originaliteit’ gekregen van de professionele jury van het weekblad De Eecloonaar.

Stel de beslissing om je in de markt te zetten in 2019 niet langer uit.
Begin deze maand nog.

De vijf sessies vinden plaats op 4 maart, 11 maart, 18 maart, 25 maart en 1 april  In een nagelnieuwe B&B in Kruishoutem.

>>> Of mail naar info@deschrijfcoach.be om alle praktische info te krijgen.

Veel gestelde vragen

Waarom volgen de sessies kort op elkaar?
Omdat het de beste manier is om in actie te komen én te blijven. Je gaat echt aan de slag. Dat is de beste garantie om resultaten te behalen. Dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek en dat heb ik ook gezien bij mijn klanten.

Bovendien: de beste tijd om te starten is nu
Je bent druk. Je to do-lijstje is langer dan de uren in je dag. Dus wanneer is het beste moment om te beginnen met je online content? Over enkele weken? Maanden? Als je meer tijd hebt? Maar wanneer is dat?

Moet ik voorkennis hebben?
Neen. Dit is geen training voor marketeers. Ook niet voor schrijftalenten. Het is een vijfdaagse offline training voor ondernemers die zich online willen laten zien als de vakdeskundige die ze zijn.
Voor iemand zoals jij dus.

En neen: je webteksten moeten niet up to date zijn. Het geeft niet als het lang geleden is dat je nog iets hebt gepost op Facebook. Het is ook niet erg als je nog geen honderden volgers hebt op Facebook. Je hebt nog geen gigantische namenlijst nodig.
Daar gaan we gewoon samen voor zorgen. Ik leer je stap voor stap hoe je het het beste aanpakt zodat je het voor jou werkt en je het volhoudt.

Waarom is deze training niet online?
Er zijn inderdaad veel online programma’s en marketingboeken beschikbaar. Maar niet iedereen doet nieuwe kennis op uit boeken. Sterker nog, de meeste mensen leren zo niet. (Ze hebben er ook de tijd niet voor).

Daarom heb ik een volledig offline training samengesteld. In een mooie B&B, in de buurt van Kruishoutem, gaan we samen in een klein groepje aan de slag. Geen theoretische sessies. Geen voorbeelden van ondernemingen waar jij geen affiniteit mee hebt. Maar met jouw onderneming.
Ik beloof je: deze trainingsdagen kun je niet vergelijken met deze waarbij je je afvraagt of je niet beter tijdens de pauze vertrekt zodat je de files vóór bent. De deelnemers aan mijn workshops zeiden dat ze het interessant vonden van het begin tot het einde.

Moet ik al online aanwezig zijn om te komen naar de training?

De grafische opzet van je website moet wel al klaar zijn. Maar je moet niet al aan het bloggen zijn om naar de training te komen.
Je moet zelfs nog geen nieuwsbrief hebben. Meer zelfs, het is beter om met een open geest te komen en om het van de eerste keer goed te leren.

Ik verkoop geen producten maar lever diensten. Is deze workshop dan interessant?

Juist als je je klanten helpt met diensten is aan de slag gaan met contentmarketing op je website, op sociale media en in je nieuwsbrief een goed idee. Je kunt laten zien wie je bent en waar je sterk in bent.

De meeste deelnemers aan mijn workshops en trainingen zijn ondernemers die diensten, trainingen of coaching aanbieden aan hun klanten.

Ik hou niet van opdringerig verkopen. Magnetische marketing blijft toch marketing?

Wat ik je leer is contentmarketing. Bloggen of artikels schrijven is vooral mensen helpen door tips te geven, je visie op je vakgebied geven, individuele vragen die ook interessant zijn voor andere mensen beantwoorden aan een ruimer publiek, uitleg en tips geven… Kortom: bloggen is je lezer helpen.

Je duwt niemand iets door het strot als je blogt. Integendeel. Je toont mensen waarmee je bezig bent en laat op een ongedwongen manier zien dat je een expert bent. Verkopen zonder te verkopen dus.

Moet ik een laptop meebrengen?

Dat is een goed idee. Breng gerust je tablet of laptop mee.
Al gaan we eerst aan de slag met pen en papier. (Of eigenlijk: met potlood en papier). Ja, dat krijg je ook 😊

Klinkt goed, maar…

– Ja, ik weet het: je bent een perfectionist. Daarom ben je ook ondernemer geworden, toch? Je wilt het beste voor je klanten. Dat hebben we dus gemeenschappelijk. Ik wil ook dat jij slaagt. Daarom oefenen we heel veel tijdens deze training. Je mag fouten maken. We lossen ze op. We verbeteren je schrijfvaardigheden. Je krijgt feedback van mij en van de andere deelnemers. Je leert van de fouten van anderen zodat je een vliegende start maakt met je blog. Omdat je weet hoe je kan puzzelen en schuiven met woorden en zinnen zodat je winnende blogartikelen schrijft vanaf dag 1.

– Ja, je moet je vijf dagen vrijmaken voor deze training en naar Kruishoutem komen. Maar dankzij de technieken die je leert en de teksten die je al begint te schrijven tijdens de workshop win je tijd. Je moet niet alles meer zelf uitvogelen of tijd verliezen door te twijfelen of iets wel of niet goed is. Geen uitstelgedrag meer dus als je één dag uittrekt.
Straffer nog. Ik adviseer je om langer te blijven en een overnachting te boeken in B&B Lozer Lodge. Zo kan je meteen verder schrijven.

Hoeveel bedraagt mijn investering?
Dit vijfdaags programma kost normaal 4500 euro. Maar omdat het de eerste keer is dat ik ze in deze formule geef mag jij erbij zijn voor 2000 euro.

Welke garanties heb ik?
Je hebt de laagste prijs-garantie. Deze editie is een pilootproject. Daarom is er een speciale lanceringsprijs. Omdat het de eerste keer is dat ik ze in deze formule geef mag jij erbij zijn voor 2000 euro.

En: je krijgt er nog een bonusdag bij (datum leggen we samen vast).

Leer hoe je aan magnetische marketing doet en trek de klanten aan die je nodig hebt. Schrijf je vandaag nog in voor de training ‘Zet Jezelf In De Markt Als Expert’ via info@deschrijfcoach.be

BONUS

Een gratis live implementatiedag

Omdat ik weet dat de vragen pas komen nadat een traject is afgelopen voorzie ik nog een implementatiedag. Een dag waarop je kunt schrijven, herschrijven en feedback vragen op alles wat je gemaakt hebt. Alleen al deze dag is honderden euro’s waard.
Jij krijgt als deelnemer de dag gratis als je je nu inschrijft voor de vijf dagen.